Tuesday 12 March 2013

Borak-borak



Dia tanya bila lagi ?
aku kata : Nanti-nanti

Dia tanya, kenapa ?
Aku kata : xdew papew lah..

Tak ade ape2? dia tanya
aku kata : a'ah sambil geleng kepala..

kenapa, tanya dia
aku kata : belum pandai masak laksa
xpew, mamak kan ade..
tp, sampai bila?
sampai bila-bila, asalkan bersama..

aku mudah emosional
xpew, aku rasional
aku sometimes sengal
xpew, aku xkn sesal

gosok baju aku malas
xpew, aku boleh galas
basuh baju pun aku malas
org gajikan boleh galas

anak? aku nak tiga
ala.. planning kan di tgn kita
ak pntgkn kerjaya
xpew, tu kn utk kebahagiaan kita

kau xrasa ini semua alasan?
kalau rasa pun apa aku hairan?
kalau aku ckp aku bersama hanya utk keseian?
kalau kesian, sape kate ianya xberpanjangan?

kau degilkan?
kau juga kan?
kau paksa aku kan?
aku cuma cinta kau sakan

cinta saja xcukup sayang
tp at least kita cuba sayang
cinta saja xkenyang
tp cinta boleh hapuskan perang

aku belum mahu..
xpew.. aku tunggu..


Apa yang aku belajar dalam puisi ni :

 tolak ansur dalam hubungan tu penting
 sorg kene jadi aer bila sorg jd api
 jgn terlampau baran sgt
 kesetiaan tu PENTING
 kasih sayang bukti segala-galanya


p/s : thx seksi ovari



No comments:

Post a Comment