Friday 15 March 2013

BINTANG DAN BULAN




Persahabatan itu ibarat "BINTANG DAN BULAN"

Jika kita lihat, banyak bintang menjadi penghias malam diserikan bulan. Begitulah kawan. Kawan ibarat bintang tapi SAHABAT ibarat bulan. kita memiliki beribu kawan tapi yang setia dengan kita hanya BULAN yang menerangi. Dia yang paling bersinar antara bintang.

aku xnafikan, aku bukan lah seorang yg peramah, tapi aku xpula terlalu sombong. Kita sebagai seorang kawan, kadang2 kita pentingkan diri sendiri. Bukan apa, manusia tu tidaklah PERFECT utk menjaga semua perasaan dan rasa.

Jiwa aku kosong tatkala orang yg paling aku percaya n yg paling aku sayang mengkhianati persahabatan n jalinan ini. Sampai ke hari ini, aku masih tidak lupa apa yg dia lakukan utk aku. Sampai mati aku buat itu sebagai pengajaran.



Di kala aku bangkit, merangkak mencari kekuatan, tatkala itu kau datang menyergah lagi. Jiwa aku keliru, dan tiada siapa tahu.

Antara rasa Rindu ada kebencian yg penuh !!

Aku hanya mampu tersenyum kini melewati hari. Biarlah diri ini ibarat LILIN yg menerangi kisah2 hidup kawan aku. Aku sanggop berkorban demi KAWAN walaupun kawan sentiasa melupakan. Sebab setiap kebaikan ada KEBAIKAN. betul kan niat kita dalam apa perbuatan sekali pon.





Walau kini kita tak slalu bersama
Aku ingin kita selalu dekat
 Walau kini kita jauh
Aku ingin kita saling berhubung
Kau tau betapa berharganya dirimu?
Kau lebih berharga dari sebongkah emas
Kau tau kenapa?
Karena mencari seorang sahabat seperti kau bukanlah hal yangmudah
Sahabat
Kini ku ucapkan “Aku akan selalu menjadi sahabatmu”





No comments:

Post a Comment