Friday 2 August 2013

ERTI


hidup kita xselalu indah
kadang dibawah
kadang diatas
aku bersyukur
kau terus menguji dan menguji diriku

aku tenggelam dan terlemas
dalam dakapan kasih syg manusia
aku meyakini
aku menyayangi
sehingga dia benar-benar meyakiti

apa lagi yg mampu kupinta
apa lagi yg mampu kugapai
hanya kekuatan pada Mu ku mohon
mengesot-ngesot mencari kekuatan dan ketenangan

aku berpura kuat di depannya
kerana aku xmahu dia melihat begitu lemah diri ini
begitu murah utk aku ratapi kehilangannya
cukuplah penghinaanya
cukuplah penepiuannya
dia yg bernama lelaki
lelaki yg mengajar aku erti kehidupan
yg aku sendiri belum pelajari

di sini kau kasihani
di sini juga kau layani
di sana kau rapuh
di sana kau beri harapan
sehingga kami tidak mengerti
oh lelaki

sampai bila permainan ini akan terus berputar?
sampai bila percaturan ini akan berhenti?

lindungi hati kami
lindungi perasaan kami
ya Allah
sesungguhnya cinta dari Mu begitu ikhlas




No comments:

Post a Comment